статьи   

20.11.2008 (№ 45) Постфактум

В Україну можуть заборонити ввезення імпортних автомобілів




-

Представники підприємств автомобілебудівної галузі України намагаються штучно та необґрунтовано обмежити імпорт автомобілів закордонного виробництва до України. Таке втручання у діяльність автоімпортерів вони провадять під видимістю мінімізації негативного впливу світової фінансової кризи на економіку країни, використовуючи «Антикризовий пакет №2», який розробляється Урядом та Верховною Радою України.

 

Задля підтримки національної автомобільної промисловості в рамках даного пакету представники автоскладальних та автовиробних підприємств пропонують підвищення ставок ввізного мита на автомобілі, що імпортуються до України. Але, за думкою представників Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів та Дилерів (ВААІД), впровадження такого роду ініціатив може негативно вплинути на функціонування автомобільного ринку та при- звести до суттєвого і необґрунтованого скорочення надходжень до держбюджету України.

 

ВААІД наголошує на тому, що саме в умовах кризи ситуація на автомобільному ринку України потребує особливої уваги та контролю з боку державної влади та звертає увагу на наступне:

 

1. Без відповідного державного контролю та лише шляхом впровадження заборонних заходів автомобільний ринок України може стрімко стати «тіньовим». На сьогодні вже існує близько десяти схем ввезення автомобілів в Україну без сплати належних податків шляхом використання лазівок у законодавстві (схема «фіктивна спадщина», схема «переїзду на постійне місце проживання», схема «тимчасового ввезення фіктивним іноземним представництвом», схема «пільговиків», схема «цільового призначення для громадян з фізичними вадами через органи со-ціальної опіки» тощо). В результаті технічного підвищення ставки ввізного мита ми отримаємо, з одного боку, повне припинення офіційного автоімпорту та катастрофічні втрати Держбюджету, а з іншого — зростання потоку контрабанди та подальше використання фіктивних схем. При цьому кількість ввезених автомобілів та вивезених з України коштів в іноземній валюті не зміниться, а Держбюджет не отримає ні копійки.

 

2. При імпорті автомобілів надходження до Держбюджету країни не мають часового лагу: 33% від митної вартості автомобіля поступають до держбюджету негайно, не маючи ніякої залежності від моменту фактичної реалізації. Так, сума імпорту у розмірі 4,85 млрд. доларів за період січень-вересень 2008 р. принесла до державного бюджету України понад 9 млрд. гривень надходжень та створила умови, за яких находження до бюджету перевищили заплановані витрати. А от за умов автоскладання, яке з незрозумілих причин в нашій країні ототожнюється з поняттям «автомобільне виробництво» — основна частина податків надходить до держбюджету лише після реалізації автомобіля у вигляді податку на додану вартість та податку на прибуток, які в умовах фінансової кризи, росту цін на комунальні послуги, енергоносії та інше можуть набути навіть від’ємного значення. Таке становище в цілому може суттєво скоротити, а надалі, можливо, і зовсім припинити надходження до держбюджету від автоскладальної галузі.

 

3. Запропонована схема збільшення ввізного мита оминає суттєву частину автомобільної імпортної групи. Зокрема машино-комплекти та кузови, що використовуються безпосередньо авто- складальниками. Розрахунок за цю групу товарів відбувається також в іноземній валюті. Таким чином, збільшення тарифів лише на готові імпортні автомобілі не призведе до скорочення від’ємного сальдо України, а лише змінить співвідношення імпорту в галузі на користь розрахунків за машино-комплекти.

Більш того, в умовах поточної фінансової кризи на скорочення обсягів імпорту автомобілів в Україну, а відповідно й на скорочення обсягів вивезення коштів в іноземній валюті вже вплинули та продовжують свій вплив два суттєвих фактори:

 

* зростання курсів основних валют у жовтні — листопаді — як результат підвищення вартості імпортованих автомобілів в національній валюті на 11% — 19% навіть при одночасному зниженні тієї ж вартості у валюті країни походження автомобілів;

* зменшення обсягів споживчого кредитування у 5-6 разів, що при долі продажів автомобілів в кредит від 45% до 55% в залежності від цінової групи вже означає зменшення ринку на 37% — 46%.

Таким чином внаслідок закономірних економічних процесів від’ємне сальдо автоматично скорочується.

Отже, піднімаючи питання підвищення ввізного мита та окреслюючи його наслідки, ВААІД звертається до Президента України, Прем’єр-міністра України та всіх залучених до відповідної теми міністерств і відомств з метою пригорнути увагу до ситуації, що складається. Ми наголошуємо на необхідності забезпечення стабільних, рівних й конкурентних умов функціонування всіх підприємств автомобільної галузі України, що, в першу чергу, буде враховувати інтереси вітчизняного споживача, а по-друге — відповідати міжнародним зобов’язанням України.

 

Матеріал надано службою реклами та PR ТОВ «ВААІД-ЕКСПО».

 

Довідка:

Всеукраїнська Асоціація Автомобільних Імпортерів і Дилерів (ВААІД) на сьогодні налічує 102 компанії офіційних автоімпортерів і автовиробників. До ВААІД входять як українські підприємства, так і іноземні представництва: «Рено Україна», «Тойота Україна», «Хонда Україна», «Ніссан Україна», «Порше Україна», «Субару Україна», «АВТО Інтернешнл» (Мазда та Сузукі). Учасниками ВААІД тільки за 2007 р. сплачено до Державного бюджету 4,98 млрд. грн, створено 44 тисячі робочих місць по всій Україні.



Комментарии: обновить

27.11.2008 22:27:35
death
Ага, им только это и нужно, и будут у нас в салонах запорожцы по цене лексусов. Вместо шевеления мозгами как сделать лучше, думают задницей как бы нагреть бабла побольше, твари.! Результат: запорожцы на так называемых дорогах и штрафы как в самых развитых странах мира.
 
 
 


Добавить комментарий:
имя :

текст :

код :






   

Реклама
 Авторские статьи
Темпераментный Пегас
Темпераментный Пегас Появление спортивного автомобиля под названием Pegaso на парижском автосалоне 1951 года вызвало неод...

Необычные слова из мира автотюнинга
Необычные слова из мира автотюнинга Владельцы нестандартных машин общаются на своем особом языке. Предлагаем вам научиться их понимать.....

Совершенный спортседан. Porsche Panamera
Совершенный спортседан. Porsche Panamera Круто ли быть инженером Porsche? Чтобы ответить на этот вопрос, надо понять одну простую штуку: в ка...



 

Опрос
Как часто вы заходите к нам на сайт?
 




Ежедневно
2-3 раза в неделю
В среднем 1 раз в неделю
Не чаще 1 раза в месяц
Зашел сюда случайно...






Авто календарь