статьи   

23.12.2008 (№ 49) Постфактум

Підвищення ввізного мита спричинить знову значний ріст цін на імпортовані автомобілі




-

Прийнятий в першому читанні 11.12.08 р. законопроект № 3379 від 19.11.2008 р. «Про внесення змін до Закону України «Про Митний тариф України» з метою поліпшення стану платіжного балансу України в умовах світової фінансової кризи» передбачає збільшення ввізного мита на автомобілі до 22%, а в деяких випадках і до 37%. Це може спричинити значне зростання цін на імпортовані автомобілі, перехід автомобільного імпорту в тіньовий обіг та штучне обмеження купівельної спроможності українських автоспоживачів. Про це йшлося під час прес-конференції за участю представників Всеукраїнської Асоціації Автомобільних Імпортерів та Дилерів (ВААІД) 16 грудня цього року в прес-центрі УНІАН.

 

Учасники прес-конференції зазначили, що проект підвищення ставок ввізного мита на автомобілі, що імпортуються до України, який активно лобіюється представниками національної автомобільної промисловості та іншими зацікавленими в прийнятті закону особами, може негативно вплинути на функціонування автомобільного ринку, призвести до суттєвого і необґрунтованого його перерозподілу, і, найголовніше, суперечок та протиріч з СОТ. Вони наголосили на тому, що в умовах кризи ситуація на автомобільному ринку України потребує особливо об’єктивної уваги та контролю з боку державної влади і звернули увагу на недоліки та суперечності вітчизняного законодавств, а саме:

1) Згідно Закону «Про Митний тариф України» №2737-ІІІ від 05.04.2001р. ставки ввізного мита, діючі напередодні набрання чинності цим Законом на автомобілі, не 10%, введені в дію листом Голови Держмитслужби України, а 25%. Тобто в разі прийняття Закону, мито стане не 22%, а 37% (фактично заборонне).

 

2) Справжня мета законопроекту не встановлення процедури, яка запрацює у разі досягнення платіжним балансом критичного стану, а саме, локальне підвищення ввізного мита на деякі групи товарів зараз, не чекаючи на досягнення критичного стану платіжним балансом.

 

3) Так, дійсно, ст. ХІІ та ХVІІІ Генеральної Угоди з тарифів і торгівлі 1994 р. (ГАТТ) та ст. ХІІ Генеральної Угоди про торгівлю послугами дозволяє у разі критичного стану платіжного балансу та монетарних ресурсів країні-члену СОТ запроваджувати обмеження імпорту (квотування, введення додаткових імпортних платежів, вимоги щодо внесення імпортерами депозитів і т. д.). Але, документом WT/BOP/W/21 від 12 вересня 2002 року введене головне визначення критичного стану платіжного балансу країни-члена СОТ «зменшення валютних ресурсів до величини загальної вартості тримісячного імпорту товарів та послуг до країни». Зважаючи на той факт, що імпорт 2008 р. (01-09 місяці) склав 59,37 млрд. дол. США (за даними Держкомстату), а зараз імпорт зменшується, то для досягнення «критичного стану платіжного балансу» валютні резерви НБУ мають зменшитись до 15 млрд. дол. США. А якщо зважити на виділення МВФ кредиту 16,5 млрд. дол. США, стан платіжного балансу України далеко не критичний.

 

До того ж, Комітет СОТ з питань обмежень платіжного балансу — The Committee on Balance-of-Payments Restrictions визнає критичний стан платіжного балансу країни лише після доповіді Міжнародного валютного Фонду (його висновків про значне падіння монетарних ресурсів країни). А після надання «stand-by» кредиту в 16,5 млрд. та контролю над ним, сумнівно, щоб МВФ надав подібну доповідь. Тим більше Україна в зобов’язаннях при отриманні стабілізаційного кредиту від МВФ не попереджувала про можливе обмеження імпорту. В офіційних документах СОТ надання кредиту МВФ не є підставою для визнання критичного стану платіжного балансу країни, кредит надається за проханням України.

 

4) В статтях ХІІ та ХVІІІ ГАТТ — СОТ чітко вказано, що заходи з обмеження імпорту не можуть спрямовуватись на захист деяких галузей економіки (в т. ч. автомобілебудування) країни-члена СОТ, а можуть тільки використовуватись задля корегування стану платіжного балансу та валютних резервів країни.

 

5) Підвищення ввізного мита на деякі групи товарів неодмінно спричинить адекватну миттєву реакцію СОТ та ЄС, тобто будуть введені захисні мита на продукцію українських сільгоспвиробників, металургів, хіміків тощо. Тим більше, що можливість таких санкцій зі сторони країни ВТО можливо передбачити або спрогнозувати. Порушивши умови надання кредиту МВФ і прийнявши закон про обмеження імпорту, Україна самостійно відмовляється від отримання другого і наступних траншів кредиту «стенд-бай».

 

6) Згідно з Законом України «Про Митний тариф» встановлення нових та зміна діючих ставок ввізного мита здійснюється Верховною Радою шляхом прийняття законів з урахуванням висновків Кабінету Міністрів України. Офіційно таких висновків немає, згідно виступу представника КМУ відношення Кабміну до законопроекту негативне, тобто висновки КМУ не враховуються ВР. До того ж, відсутнє рішення Митно-тарифної Ради, на яку згідно з Законом «Про Єдиний митний тариф» №2097-ІІІ від 05.02.1992р. покладено розгляд проектів законодавчих актів щодо митно-тарифного регулювання.

 

7) Незрозумілою є пропозиція авторів законопроекту № 3379 разом з товарами, ріст імпорту яких є значним (згідно пояснювальній записці: мясо-483%, печінка-255%, свійська птиця-720% в т. ч. крила-16610%, спини-4154%), одяг-189%, взуття-155%), підвищити ввізне мито на автомобілі, ріст імпорту яких -48%, тобто менше ніж середній ріст імпорту товарів в Україну (51%). До того, згідно даних Держмитслужби, наданих Асоціації, ріст імпорту автомобілів суб’єктами зовнішньоекономічної діяльності за 9 місяців 2008р. в порівнянні з відповідним періодом 2007р. склав 35% в кількісному та 39% в грошовому обчисленні.

 

В пояснювальній записці до законопроекту подібна пропозиція пояснюється тим, що такі товарні позиції можуть бути використані для ввезення товарів споріднених товарних позицій (так званої пересортиці) з метою уникнення від сплати митної надбавки.

З метою захисту власного виробника необхідно підвищувати ввізне мито на товари аналогічні тим, які виробляються в Україні (тобто на автомобілі з об’ємом двигуна до 1500 куб. см.). В Україні не виробляють позашляховики, мікроавтобуси, представницькі, спортивні, сімейні автомобілі і т. д.

 

Імпорт автомобілів скорочується і надалі, так за листопад продажі нових автомобілів в Україні зменшились на 36% (при цьому, продаж імпорту впав на 54%, а продаж зібраних в Україні авто тільки на 23%). А згідно прогнозам Dragon Capital, середньомісячний продаж автомобілів в 2009р. зменшиться на 50% в порівнянні з 2008р. і буде складати 25 тис. авто в місяць. Доля імпорту впаде з 35-40% в 2008р. до 13%, це в більшій мірі буде пов’язано зі зміною вибору покупців більш дешевих автомобілів.

 

Отже, залишається відкритим питання, чи дійсно метою прийняття законопроекту №3379 є поліпшення платіжного балансу країни, чи призведе збільшення мит на імпортовані автомобілі до збільшення надходжень до бюджету країни при очевидній тенденції значного спаду імпорту, куди підуть кошти від «сірого імпорту», для якого будуть створені всі умови, і чи виграє від цього держава та пересічний споживач.

Представники ВААІД вкотре наголосили на необхідності забезпечення стабільних, рівних й конкурентних умов функціонування всіх підприємств автомобільної галузі України, що, по-перше, враховуватиме інтереси вітчизняного споживача, а по-друге — відповідати міжнародним зобов’язанням України.

 

Довідка:

Всеукраїнська Асоціація Автомобільних Імпортерів і Дилерів (ВААІД) на сьогодні налічує 102 компанії офіційних автоімпортерів і автовиробників. До ВААІД входять як українські підприємства, так і іноземні представництва: «Рено Україна», «Тойота Україна», «Хонда Україна», «Ніссан Україна», «Порше Україна», «Субару Україна», «АВТО Інтернешнл» (Мазда та Сузукі).Учасниками ВААІД тільки за 2007р. сплачено до Державного бюджету 4,98 млрд. грн., створено 44 тисячі робочих місць по всій Україні.

 

Матеріал надано службою реклами та PR ТОВ «ВААІД-ЕКСПО»



Комментарии: обновить

01.01.2017 10:11:04
Barnypok
kKmIWH http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com
 
 
29.01.2017 16:30:44
chaba
yFVewx http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
 
 
29.01.2017 16:31:42
matt
6OM3JU http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
 
 
31.01.2017 18:58:46
gordon
joPST6 http://www.y7YwKx7Pm6OnyJvolbcwrWdoEnRF29pb.com
 
 
 


Добавить комментарий:
имя :

текст :

код :






   

Реклама
 Авторские статьи
Темпераментный Пегас
Темпераментный Пегас Появление спортивного автомобиля под названием Pegaso на парижском автосалоне 1951 года вызвало неод...

Необычные слова из мира автотюнинга
Необычные слова из мира автотюнинга Владельцы нестандартных машин общаются на своем особом языке. Предлагаем вам научиться их понимать.....

Совершенный спортседан. Porsche Panamera
Совершенный спортседан. Porsche Panamera Круто ли быть инженером Porsche? Чтобы ответить на этот вопрос, надо понять одну простую штуку: в ка...



 

Опрос
Как часто вы заходите к нам на сайт?
 




Ежедневно
2-3 раза в неделю
В среднем 1 раз в неделю
Не чаще 1 раза в месяц
Зашел сюда случайно...






Авто календарь